Case study
Trust & Beauty
Van no-shows naar loyaliteit
Trust & Beauty is een nagelstudio in Arnhem, gelegen in een premium retailgebied en met een groeiend klantenbestand van drukbezette, hoogopgeleide klanten. Ondanks de populariteit waren er uitdagingen met no-shows, inconsistentie in klantenservice en een gebrek aan operationele structuur.
Trust & Beauty maakte gebruik van de strategy loop, brand loop en momentum loop.
Benieuwd naar onze Signature Loops? Ontdek ze hier
Bekijk loopsDe uitdaging
Trust & Beauty had moeite om klantenbinding te bevorderen en de efficiëntie te verhogen. Het hoge no-show percentage, de druk op personeel en de beperkte loyaliteit remden de verdere groei van de studio
Strategische aanpak
Online afsprakensysteem
Een intuïtief online systeem werd ingevoerd, wat klanten de mogelijheid gaf om zelf afspraken te beheren. Dit resulteerde in minder telefoontjes en een sterke daling in no-shows.Verbeterde klantgerichtheid
Het personeel volgde workshops voor consistentere klantinteractie, met speciale aandacht voor cultuurverschillen in klantenservice, wat leidde tot een verbeterde klanttevredenheid.Invoering van een abonnementsmodel
Door het aanbieden van een nagelabonnement met vaste afspraken werd een stabiele inkomstenstroom en klantloyaliteit gecreëerd.Structurering van interne processen
Een alleen-op-afspraak systemen de introductie van een salondame rol zorgden voor rust en continuïteit in de werkstroom.
Resultaten
No-shows gereduceerd
Van 24% naar 1,5% binnen 3 maandenKlantenbestand gegroeid
Van 2500 naar 5400 binnen anderhalf jaarAbonnementen
53% van de vaste klanten stapte over op een nagelabonnement en 37% van nieuwe klanten koos direct voor het abonnement.Verbeterde klanttevredenheid
Consistente positieve feedback en hogere loyaliteit dankzij verbeterde service en klantgerichtheid.
Client review
From their perspective
Soms weet je al heel lang dat er zaken moeten veranderen, maar blijft de operatie je aandacht opeisen. Toen Osees mij persoonlijk benaderde met hun visie op wat de potentie is van mijn salon, was dat mijn reden om all-in te gaan.
De strategische sessies in combinatie met persoonlijke begeleiding in het maken van keuzes, maar ook de confronterende feedback op patronen waar je al zo lang in zit, maakte dit voor mij een ultieme combinatie.
Hoe vaak kom je een bedrijf tegen dat zich net zo verantwoordelijk voelt voor jouw bedrijf, als jijzelf?
Dit traject maakte mij over de jaren van samenwerking heen een betere ondernemer, een betere leidinggevende. Ik durfde keuzes te maken, me te focussen en mijn klanten echt de meerwaarde te bieden die we in potentie in huis hadden. Van een rebrand tot een verbouwing, tot lokale campagnes en samenwerkingen. Ik durfde er alleen van te dromen, maar door en met Osees werd het werkelijkheid. Ik zag de collega’s professionaliseren, beter zijn en meer van zichzelf vragen en beter voor onze klanten zorgen.
De strategisch en merkgedreven veranderingen hebben de salon een heel nieuw hoofdstuk gebracht.
Tila Tran
Overtuigd van de toegevoegde waarde die wij brengen om jou merk verder te brengen?