Plan brand loop
Schedule Brand Loop
Schedule Brand Loop

Case study

Skincare Brand

Van house of brands naar branded house

Een twents familie bedrijf in de skincare, met een sterke focus op premium huidverjonging producten, zocht naar een manier om merkconsistentie te verhogen en klantloyaliteit te versterken, terwijl interne processen geoptimaliseerd werden

omzet door limited edition binnen 1 maand
%
hogere betrokkenheid
stijging klanttevredenheidsscore

Dit bedrijf maakte gebruik van de strategy loop, brand loop en momentum loop.

Benieuwd naar onze Signature Loops? Ontdek ze hier
Bekijk loops

De uitdaging

Het merk worstelde met gefragmenteerde merkstructuren. gebrek aan B2B-loyaliteit en inconsistente merkuitstraling door een divers product portfolio dat niet volledig aansloot bij de klantvraag.

Strategische aanpak

  1. Branded House Strategie
    De overstap van een ‘house of brands’ naar een ‘branded house’ structuur vereenvoudigde het assortiment,, gefocust op de behoeften van de klant. Dit verhoogde de merkconsistentie en zorgde voor duidelijkere productlijnen en inkoop door B2B klant.

  2. R&D en productoptimalisatie
    Productassortiment werd verkleind en afgestemd op klantbehoeften, wat kosten verminderde en klanttevredenheid verbeterde.

  3. Academy loyality programma
    Het bestaande trainingsassortiment werd uitgebreid tot een volwaardig loyaliteits- en opleidingsprogramma. Hierdoor werd de relatie met B2B-klanten verdiept en de merkbinding versterkt.

  4. Limited edition campagne
    Voor B2C werd een exclusieve limited edition gelanceerd, waarbij B2B klanten hun eigen klanten als model konden inzetten. Dit creëerde betrokkenheid en trok oude klanten terug naar het merk.

Schedule Brand Loop

Resultaten

  1. Omzetgroei
    Limited editen genereerde €250.000 in de eerste maand van lancering, met een sterke terugkeer van inactieve B2B klanten.

  2. 35% hogere B2B betrokkenheid
    Door het loyaliteitsprogramma, campagne en klantenpanel zagen we een duidelijk verbetering in B2B klantrelaties.

  3. Verbeterde merkconsistentie
    De ‘branded house’ structuur versterkte de merkuitstraling en vereenvoudigde het productportfolio afgestemd op klantbehoeften.

Client review

From their perspective

Soms weet je al heel lang dat er zaken moeten veranderen, maar blijft de operatie je aandacht opeisen. Toen Osees mij persoonlijk benaderde met hun visie op wat de potentie is van mijn salon, was dat mijn reden om all-in te gaan.

De strategische sessies in combinatie met persoonlijke begeleiding in het maken van keuzes, maar ook de confronterende feedback op patronen waar je al zo lang in zit, maakte dit voor mij een ultieme combinatie.

Hoe vaak kom je een bedrijf tegen dat zich net zo verantwoordelijk voelt voor jouw bedrijf, als jijzelf?

Dit traject maakte mij over de jaren van samenwerking heen een betere ondernemer, een betere leidinggevende. Ik durfde keuzes te maken, me te focussen en mijn klanten echt de meerwaarde te bieden die we in potentie in huis hadden. Van een rebrand tot een verbouwing, tot lokale campagnes en samenwerkingen. Ik durfde er alleen van te dromen, maar door en met Osees werd het werkelijkheid. Ik zag de collega’s professionaliseren, beter zijn en meer van zichzelf vragen en beter voor onze klanten zorgen.

De strategisch en merkgedreven veranderingen hebben de salon een heel nieuw hoofdstuk gebracht.

Tila Tran
Tila Tran
CEO
Check our case studies and portfolio

Overtuigd van de toegevoegde waarde die wij brengen om jou merk verder te brengen?

Test your strategy & brandscore
Take the brandtest
Schedule Brand Loop
Schedule
Take Brandtest