Case study
Skincare Brand
Van house of brands naar branded house
Een twents familie bedrijf in de skincare, met een sterke focus op premium huidverjonging producten, zocht naar een manier om merkconsistentie te verhogen en klantloyaliteit te versterken, terwijl interne processen geoptimaliseerd werden
Dit bedrijf maakte gebruik van de strategy loop, brand loop en momentum loop.
Benieuwd naar onze Signature Loops? Ontdek ze hier
Bekijk loopsDe uitdaging
Het merk worstelde met gefragmenteerde merkstructuren. gebrek aan B2B-loyaliteit en inconsistente merkuitstraling door een divers product portfolio dat niet volledig aansloot bij de klantvraag.
Strategische aanpak
Branded House Strategie
De overstap van een ‘house of brands’ naar een ‘branded house’ structuur vereenvoudigde het assortiment,, gefocust op de behoeften van de klant. Dit verhoogde de merkconsistentie en zorgde voor duidelijkere productlijnen en inkoop door B2B klant.R&D en productoptimalisatie
Productassortiment werd verkleind en afgestemd op klantbehoeften, wat kosten verminderde en klanttevredenheid verbeterde.Academy loyality programma
Het bestaande trainingsassortiment werd uitgebreid tot een volwaardig loyaliteits- en opleidingsprogramma. Hierdoor werd de relatie met B2B-klanten verdiept en de merkbinding versterkt.Limited edition campagne
Voor B2C werd een exclusieve limited edition gelanceerd, waarbij B2B klanten hun eigen klanten als model konden inzetten. Dit creëerde betrokkenheid en trok oude klanten terug naar het merk.
Resultaten
Omzetgroei
Limited editen genereerde €250.000 in de eerste maand van lancering, met een sterke terugkeer van inactieve B2B klanten.35% hogere B2B betrokkenheid
Door het loyaliteitsprogramma, campagne en klantenpanel zagen we een duidelijk verbetering in B2B klantrelaties.Verbeterde merkconsistentie
De ‘branded house’ structuur versterkte de merkuitstraling en vereenvoudigde het productportfolio afgestemd op klantbehoeften.
Client review
From their perspective
Soms weet je al heel lang dat er zaken moeten veranderen, maar blijft de operatie je aandacht opeisen. Toen Osees mij persoonlijk benaderde met hun visie op wat de potentie is van mijn salon, was dat mijn reden om all-in te gaan.
De strategische sessies in combinatie met persoonlijke begeleiding in het maken van keuzes, maar ook de confronterende feedback op patronen waar je al zo lang in zit, maakte dit voor mij een ultieme combinatie.
Hoe vaak kom je een bedrijf tegen dat zich net zo verantwoordelijk voelt voor jouw bedrijf, als jijzelf?
Dit traject maakte mij over de jaren van samenwerking heen een betere ondernemer, een betere leidinggevende. Ik durfde keuzes te maken, me te focussen en mijn klanten echt de meerwaarde te bieden die we in potentie in huis hadden. Van een rebrand tot een verbouwing, tot lokale campagnes en samenwerkingen. Ik durfde er alleen van te dromen, maar door en met Osees werd het werkelijkheid. Ik zag de collega’s professionaliseren, beter zijn en meer van zichzelf vragen en beter voor onze klanten zorgen.
De strategisch en merkgedreven veranderingen hebben de salon een heel nieuw hoofdstuk gebracht.
Tila Tran
Overtuigd van de toegevoegde waarde die wij brengen om jou merk verder te brengen?